Blog Sayfasına Git

Menopozu Rahat Geçirmenin İpuçları

Menopozu rahat geçirmenin ipuçları

Pek çok kadın, hormonal değişim zamanını farklı deneyimlerle geçirir. Çünkü hormonal değişimler hem fiziksel hem de psikolojik olarak birçok sorunu da beraberinde getirebilir. Özellikle de menopoz dönemi çoğu kadın için zorlayıcı bir deneyim olabiliyor. Neyse ki, sıcak basması gibi tipik semptomlar, nazik yöntemlerle hafifletilebiliyor. Menopoz dönemini rahat atlatmak için kadınların bilmesi gereken her şeyi öğrenin!

Öncelikle unutulmamalı ki, vücudumuzda menopoza geçiş yapan bir anahtar yoktur. Hormonların yıl boyu süren gelgitleri sorunlara neden olur. Bu noktada yapay hormonlar her zaman gerekli değildir. Tipik semptomlar için birçok doğal çözüm vardır. Başta nane ve adaçayı, terleme nöbetlerini, melisa uyku sorunlarını, naturopatide ise ruh hali değişimlerini azaltmak konusunda kendilerini çoktan kanıtlamıştır.

Menopoza genel bakış…

Adet döngüsü yavaş yavaş düzensiz hale geldiğinde, menopoz kendini sessizce duyurur. Genellikle son adet dönemi olan gerçek menopozdan yedi yıl öncesine dayanır. 40’lı yaşların ortalarındaki kadınların çoğu, erken menopozla birlikte klimakterik denilen döneme girer, bazıları 40 yaşından önce bile hormonal değişikliklerin ilk belirtilerini fark eder.

Vücudumuzda bebek sahibi olma yeteneğini basitçe kapatan bir anahtar yoktur. Bunun yerine, hormonlarımız 10, hatta bazen 15 yıl boyunca ileri geri dalgalanır. Bu durum ise kadınların vücudundan birtakım sorunlara neden olur.

Menopoz sırasında östrojenler ve progestinler azalır. Çünkü kadın seks hormonları yumurtlamanın ve menstrüasyonun düzenlenmesinden sorumludur aynı zamanda vücut sıcaklığında da rol oynar. Bu noktada zaman zaman işler ısınabilir. Yaklaşık her üç kadından biri, hormonal denge geri gelene kadar stresli bir zaman yaşar. Bazı kadınlar hormonal kargaşayı kolaylıkla atlatır ve herhangi bir fiziksel değişikliği neredeyse hiç fark etmez. Bazıları şu ya da bu hastalıkla boğuşur, sıcak basmalarından şikâyet eder, bazıları çabuk bitkin hisseder, gergin ya da kötü uyur. Peki, bu durumda ne yapılmalı? İşte menopozu en konforlu şekilde geçirmenin ipuçları…

1. Ter ataklarına karşı nane ve adaçayı

Nane veya adaçayından yapılan soğuk içecekler harikalar yaratır. Özellikle nanenin içindeki mentol vücudu serinletir ve adaçayı da yoğun terlemeyi bastırır. Çay olarak demlenir, ayrıca vücudun ısı düzenlemesini içten sakinleştirmeye yardımcı olur.

2. Kemikler için güç

Menopoz gerçekleştiğinde, çoğu kadın sağlıklı kemiklere sahiptir. Östrojen, kemikleri aşırı yıkımdan korur. Ancak bu hormonal değişikliklerle değişir. Besindeki D vitamini artık kemik dokusunun korunması için çok önemli hale gelir. Vücudun rezervlerini yenilemek için artık D vitamini açısından zengin yiyecekler yenmelidir. Örneğin; ringa balığı, uskumru, somon, yumurta ve mantar.

3. Akupunktur

Bilim hala burada etki mekanizmalarını araştırıyor olsa bile isteyen herkese ince iğnelerin yardımını deneyebilir. Özellikle akupunkturla ilgili iyi deneyimleriniz varsa menopozun tipik semptomlarıyla için bir kere şans verilebilir.

4. Uykuyu teşvik edin

Uykuya dalma veya uykuyu sürdürme zorluğu nadir değildir, çünkü hormonal değişiklikler sadece vücudu değil beynimizi de etkiler. Bu nedenle, farklı uyku evrelerini kontrol etmek için önemli olan haberci maddeler de azalıp artabilir. Bu durum, uyku ritminin karışmasına, gece terlemeleri veya sıcak basmalarına yol açarak uykuyu kaçırabilir. Bunun için rahatlatıcı bir banyo veya ballı ılık süt gibi güzel bir akşam ritüeli başlatabilirsiniz. Yastığın üzerine biraz lavanta yağı damlatabilirsiniz. Çünkü çiçeklerin aktif maddeleri uyumlaştırıcı bir etkiye sahiptir ve uykuya dalmayı kolaylaştırır.

Çeşitli şifalı bitkiler de kendilerini kanıtlamıştır.  Örneğin, melisa sinir sistemi üzerinde dengeleyici bir etkiye sahiptir. Natüropatik tavsiyelere göre, limon balsamındaki bitkisel aktif maddeler sadece dinlendirici bir uyku sağlamakla kalmaz, aynı zamanda sinirleri yatıştırır ve ruh hali değişimlerinde denge oluşturur. Limon balsamını çay olarak içebilir veya rahatlatıcı bir banyoya bir avuç kuru yaprak ekleyebilirsiniz.

5. Sıcak ve baharat yok

Beslenme de menopoz semptomlarının yoğunluğunu etkiler. Sıcak basması ve terlemesi olan herkes baharatlı yiyeceklerden, çok sıcak içeceklerden ve çorbalardan ve genel olarak baharatlı yiyeceklerden kesinlikle kaçınmalıdır. Tabii ki, çok sayıda kepekli tahıl, meyve ve sebze içeren dengeli bir beslenme sağlık için en iyi temeldir.

6. Narın iyiliğini keşfedin

Eski Yunanlılar bile narın gevrek, tatlı tohumlarını kadın rahatsızlıklarını tedavi etmek için kullandılar. “Afrodit elması” dedikleri gibi, bir doğurganlık sembolü olarak kabul edildi ve vücudun kendi hormonlarını düzenlemesini desteklediği söylendi. Eski Yunanlılar haklı çünkü nar organizma dengesizliğini dengelemeye yardımcı olur. Bu arada tohumların menopoz semptomları ve ruh hali değişimleri üzerindeki etkisi de bilimsel olarak araştırılmaktadır.

7. Rahatlayın

Bazen küçük semptomları hafifletmek için bitkisel sinir sistemimizi sakinleştirmek yeterlidir. Çünkü eğer rahatlarsanız, hoş olmayan terlemelerden mustarip olma riskiniz azalır. Bu durum, kısa bir yoga veya meditasyon seansı ile harika bir şekilde çalışır.

Hormon tedavisi: Sadece şiddetli semptomlar için gereklidir

Çok şiddetli semptomlar olması durumunda, belirli bir süre boyunca hormon tedavisinin mantıklı olup olmadığını doktorunuzla konuşabilirsiniz. Bugün hassas bir şekilde ayarlanabilecek ve zorlu geçiş aşamasında size yardımcı olabilecek çeşitli hazırlıklar vardır.