Blog Sayfasına Git

Mutluluğun Sağlıklı Beslenmekle Bir İlgisi Var

Hayatta sizi mutlu edecek bir sürü sebep var. Keyifli bir tatil, deliksiz bir uyku, güneşli bir sabah, sevdiklerinizle paylaşacağınız özel bir an ve kuşkusuz güzel bir yemek… Bu noktada yemek yemeğe özel bir parantez açmak gerekiyor. Çünkü birçok insanı mutlu eden ortak değerlerin başında gelen yemek, bilimselliği kanıtlanmış bir argüman. Konuyla ilgili yapılan araştırmalar gösteriyor ki, vücudumuz bazı besinler karşısında mutluluk hormonlarını daha fazla salgılayarak çok daha iyi hissetmemizi sağlıyor.

İşin özü şu ki, iyi besin mutluluk getiriyor. Buradaki iyi besin ise sağlıklı, dengeli, çeşitliliği esas alan ve besin değeri yüksek gıdaları temsil ediyor. Ne fast foodlar, ne işlenmiş gıdalar ne kontrolsüzce tüketilen abur cuburlar. Gerçek manada vücuda mutluluk hormonu salgılatan asıl güç, doğal ve sağlıklı besinlerden geçiyor. İşte, 20 Mart Dünya Mutluluk günü kapsamında sizin için derlediğimiz sağlıklı ve mutlu besinler…

Bir bardak beyaz mutluluk

Hayata gözlerimizi açtığımız ilk andan itibaren bizi besleyen süt, yaşamın ilerleyen süreçlerin de de insanoğlu için sağlık ve mutluluk dağıtmaya devam ediyor. Kalsiyum yönünden zengin olan süt aynı şekilde güçlü bir D vitamini kaynağı. Temel animoasitler arasında yer alan ve serotonin yapımında kullanın triptofan açısından oldukça zengin olan süt ve süt ürünleri, yeterli ölçüde tüketildiğinde kişinin çok daha keyifli ve iyi hissetmesini sağlıyor. Hazımsızlığa da iyi gelen süt ve süt ürünleri sindirim sistemini düzenleyerek yaşam kalitesini de artırıyor. Bu noktada ara öğünlerde tüketilecek bir bardak süt veya bir kâse yoğurt hem mutluluğu hem de iyi beslenmeyi garanti ediyor.

Çilek ile mutlu olmak çok daha kolay

Görüntüsü, tadı, aroması ve kokusuyla çilek sevmeyen yoktur. Bu lezzetli meyveyi, mutluluk hormonlarını da çok seviyor. Çeşitli mineraller ve C vitamini açısından önemli bir kaynak olan çilek, serotonin hormonunun artmasında önemli bir destekçi. Üstelik antioksidan özelliği sayesinde bağışıklık sistemini de güçlendiriyor. Ara öğünlerde tüketilecek 6-8 adet çilek, vücudun savunma mekanizmasına destek olurken kişinin kendisini daha iyi hissetmesinde de rol oynuyor.

Bu mutluluk, denizden geliyor

Sağlık için haftada en az 2 kere mutlaka tüketilmesi gereken balık, mutluluk için de birebir. Omega 3 yönünden çok zengin olan balık, serotononin salgılanmasını büyük oranda destekleyerek mutluluğu bir hediye gibi bizlere sunuyor. Aynı zamanda beyin fonksiyonlarının daha iyi çalışmasını sağlıyor, kötü kolesterolü düşürüp iyi kolesterolü yükselterek kalp damar sağlığının korunmasına yardımcı oluyor.

 

Bu kadar lezzetli bir şeyin mutluluk vermemesi beklenemezdi

Mutluluk veren bir diğer besin de muz. Lezzetiyle herkesin kalbine girmeyi başaran muz, içerdiği yüksek potasyum ve B vitamini ile serotonin miktarını artırmaya katkı sunuyor. Kan şekerini de hızlı ve dengeli bir şekilde düzenleyen bu besin hem gün içinde daha mutlu olmayı hem de ani acıkma krizleriyle baş etmeyi sağlıyor.

Turşu ve kefirin mutluluk getirdiğini kim bilebilirdi ki?

Mutluluk hormonunu üretmeyi sağlayan komutlar beyinden gelir ancak vücudumuzda sadece tek bir beyin yoktur. Bağırsaklar da vücuttaki fonksiyonları ve görevi gereği bedenimizin ikinci beyni olarak kabul edilir. Bu anlamda mutlu bağırsaklar mutlu bir vücut ve mental sağlık demektir. Mutlu bağırsakların sırrı ise bağırsak mikrobiyatamızın sağlıklı kalmasını sağlayan probiyotikli besinlerde saklı…

Şöyle ki, bağırsak bakterileri olan mikrobiyatada meydana gelebilecek sorunlar doğrudan sindirim sistemimiz ve duygu durum değişikliklerimizle ilişkilendirilir. Kişinin sindirim sistemindeki sorunlar anksiyete başta olmak üzere birçok psikolojik sorunu derinleştirebilir. Bunu önlemek ve probiyotik desteğiyle daha iyi hissetmek içinse turşu, kefir, ev yapımı yoğurt tüketmek iyi bir başlangıç olabilir. Şimdiden afiyet olsun.