Blog Sayfasına Git

Ramazan Ayında Beslenme ve Mikro Besinlerin Önemi

MicrosoftTeams image 11 copy scaled

Ramazan ayında beslenme ve mikro besinlerin önemi

Ramazan ayı, oruç tutanlar için beslenme ve yaşam şeklinin değiştiği bir dönemdir. Yeterli ve dengeli beslenmenin sürdürülebilmesi için Ramazan ayı boyunca sahur ve iftar olmak üzere 2 ana öğün ve bu öğünlerin arasına eklenmiş 1 ara öğün yaparak gün içinde ihtiyaç duyacağınız enerji, protein, karbonhidrat, yağ gibi makro ve vitamin, mineral gibi mikro besin gruplarının alımını sağlayabilirsiniz.

Sahura kalkılmaması ya da sahurda sadece su içilmesinin zararlı olduğu unutulmamalıdır. Ramazan’da açlık süresinin uzamasıyla birlikte açlık kan şekerinin daha erken saatlerde düşmekte ve buna bağlı olarak günün daha verimsiz ve hareketsiz geçmesine neden olmaktadır. Sahura kalkmak gün içindeki hareketimize destek olması ve metabolizmamız için de önemli ve gereklidir. Buna ek olarak sahur öğününün ağır yemeklerden oluşmamasına dikkat etmelisiniz. Çünkü gece metabolizma hızı düştüğü ve gün içinde hareketimiz azaldığı için kilo alma riski artmaktadır. Bu nedenle sahur mutlaka daha az yağlı ve az tuzlu yemekler ile yapılmalıdır. Ayrıca ceviz, badem, fındık gibi kavrulmamış kuruyemişler tokluk sürenizi uzatacaktır.

İftarda ve sahurda besin çeşitliliği artırılmalı

İftar sofralarında bir insana yetecek yemeğin 2-3 kat fazlası bulunabilmektedir. İftarda kan şekeri çok düşük olduğundan kısa sürede çok miktarda besin tüketme isteği doğmaktadır. Yapılan en büyük hatalardan birisi de çok hızlı bir şekilde, çok yüksek miktarda besin tüketmektir. Çok hızlı yemek yendiğinde, bu süre zarfında fazla miktarda enerjisi yüksek besinler yenilir. Bu durum hem sağlık açısından risk oluşturabilir hem de ilerleyen günlerde kilo alımına neden olabilir.

Bu nedenle oruç açarken su ve çorba ile başlayıp 15 dakika bekledikten sonra ana yemeğe geçilmelidir. Ana yemekte ise; az yağlı et yemekleri veya baklagiller ile protein alımına dikkat edilmeli, çiğ veya pişmiş sebze tüketimine önem verilmelidir. Besin çeşitliliğinin sağlanması oldukça önemlidir. Tabağınızın yarısında mutlaka sebze ve meyveler bulunmalıdır. Pide pilav gibi karbonhidrat çeşitleri tabağınızın çeyrek kısmını geçmemelidir. Bunların yanısıra yoğurt, ayran gibi süt grubuna da sofranızda mutlaka yer veriniz.

İftarda yaptığınız yemekleri sahurda tüketmemelisiniz. Bu durum mide problemleri yaşamanıza sebep olabilir. Sahurda az yağlı, az tuzlu, bol protein ve sağlıklı karbonhidrat olarak adlandırdığımız tam tahıllı ekmek, yulaf gibi seçenekleri menünüze ekleyebilirsiniz.

İftardan sonra ara öğünde şerbetli, çikolatalı tatlılar yerine haftada 2-3 kez sütlü ve meyveli tatlılar ekleyebilirsiniz. İftar yemekleri karbonhidrat ve yağ bakımından yoğun oldukları için ara öğünde de kalorisi yüksek bir tatlı yemek kan şekerinizi yükseltebilir ve kilo artışına sebep olabilir.

Mikro besin öğelerine dikkat!

Ramazan ayında oruç tutan kişilerin en çok zorlandığı konulardan biri sağlıklı, çeşitli ve dengeli bir beslenme rutinine sahip olmaktır. Dengeli ve çeşitli bir beslenme vitamin ve mineral eksikliklerinin yaşanmaması adına oldukça önemlidir. İftar sofranıza ve sonrasındaki ara öğününüze çeşitli meyve ve sebzeler ekleyerek mikro besin alımınızı artırabilirsiniz. Ayrıca hurma potasyum ve demir içeriği bakımından zengin bir meyvedir. Ramazan ayında sinir sisteminizin ve kaslarınızın düzenli olarak çalışmasına destek olmak, vücuttaki sıvı-elektrolit dengesini desteklemek amacıyla iftarda 1-2 adet hurma yiyebilirsiniz.

Ramazan döneminde çinko, A ve C vitamini bağışıklık sisteminin korunması ve sağlıklı işleyişini sürdürmesi için çok önemlidir. Uzun süre açlık durumunda bağışıklık sisteminin zayıflamaması için özellikle çinko alımına dikkat edilmelidir. Çinko eksikliği olan kişilerin ise Ramazan döneminde bağışıklığının düştüğü görülmektedir. Antioksidan içeriği güçlü olan A ve C vitaminleri ise vücudun patojenlere karşı savaşında destek olur. Bu dönemde hastalıklara yakalanmanızı engellemek için hem sahurda hem iftarda bu mikrobesinleri içeren gıdaları da sofranıza ekleyebilirsiniz.

  • Demir: Kırmızı et, yumurta, sakatatlar, kurubaklagiller, koyu yeşil yapraklı sebzeler
  • B12 vitamini: Somon, süt ve süt ürünleri, kabuklu deniz ürünleri, sakatatlar, yumurta, derin deniz balıklar
  • Çinko: Hindi, badem, yer fıstığı, kabak çekirdeği, kırmızı et
  • C vitamini: Turunçgiller, limon, kırmızı biber, domates, kuşburnu, yeşillikler
  • Magnezyum: Yağlı tohumlar, baklagiller, patates, tam tahıllar, muz, deniz ürünleri, tahin
  • Kalsiyum: Süt ve süt ürünleri, fındık, fıstıklar, baklagiller, pekmez, kuru meyveler, susam
  • A vitamini: Süt ve süt ürünleri, yumurta, karaciğer, havuç, yeşil yapraklı sebzeler, domates
  • Folat: Koyu yeşil yapraklı sebzeler, kuşkonmaz, brokoli, bamya, pancar, avokado

LaVita ile Ramazan’da da beslenmenizi optimize edin

Doğadaki gibi olabildiğince çeşitli bir beslenmeye dayanan LaVita konsepti sayesinde oruç tutan kişiler günlük beslenmelerini akıllıca ve kolayca destekleyebilir. Çünkü LaVita, beta-karotenden çinkoya kadar tüm önemli mikro besinlerle beslenmeyi optimize etmek için güçlü ve kapsamlı bir zemin sağlamaktadır. Ramazan’da da beslenmeyi 70’ten fazla doğal bileşen, tüm önemli vitaminler ve minerallerle destekleyen LaVita; meyveler ve sebzeler bitkiler enzimler, amino asitler, ikincil bitkisel maddeleri, yüksek kaliteli bitkisel yağlar, ekşi fermente bitki özü suları, lifler, mikro besinlere ev sahipliği yapmaktadır. İçerdiği; A, B6, B12, C, D vitaminleri, bakır, çinko, demir, folik asit ve selenyum ile günlük mikro besin teminini sağlar. Böylece Ramazan ayı boyunca vücudun ihtiyaç duyduğu mikro besinleri karşılar.

LaVita

LaVita Mikro Besin Konsantresi. Her gün doğadan en iyisi ile...

  • Doğal sebzeler, taze meyveler, otlar ve bitkisel yağlar gibi 70’in üzerinde gıda maddesinden elde edilen mikro besin konsantresi.
  • 500ml LaVita'yı 50 güne kadar kullanabilir, günlük vitamin ve mineral ihtiyacınızı karşılayabilirsiniz.
  • Glütensiz ve Vegan.
  • Mikro besinlerin dozları bilimsel olarak onaylanmıştır.
  • Çocuklar için de uygundur.
  • Katkı maddesi içermez.
  • Tatlandırıcı İçermez.
  • Üretimi Almanya'da Yapılmaktadır.
LaVita - 500ml Mikro Besin Konsantresi

LaVita - 500ml Mikro Besin Konsantresi

1,299 TL

Satın Alın

* Ücretsiz Teslimat
* Satış Sonrası Destek
* Standart Kullanım Süresi: 50 gün
* Taşıma Kolaylığı
* Buzdolabında muhafaza ediniz

LaVita - 210ml Mikro Besin Konsantresi

LaVita - 210ml Mikro Besin Konsantresi

699 TL

Satın Alın

* Ücretsiz Teslimat
* Satış Sonrası Destek
* Standart Kullanım Süresi: 21 gün
* Taşıma Kolaylığı
* Buzdolabında muhafaza ediniz