Blog Sayfasına Git

Sonbahara Yeni Alışkanlıklar Kazanarak Girin

Sonbahara yeni alışkanlıklar kazanarak girin

Daha fazla spor yapmaya, daha sağlıklı beslenmeye veya nihayet uzun süredir ertelenen işlerin üstesinden gelmeye mi karar verdiniz? Ama sürekli kendinizi ertelerken buluyor, yarın yapacağınız işler listesini giderek çoğaltıyor musunuz?

Bu noktada yepyeni bir döngüye giren doğadan ilham almaya ve sonbahara yeni alışkanlıklar kazanarak girmeye ne dersiniz?  İrade ve motivasyon iyi kararları gerçeğe dönüştürmek gerçekten de mümkün. İşte, yeni alışkanlıklar kazanmanın ipuçları…

Şimdi ya da sonra zevk ikilemini görmek

Yeni alışkanlıklar oluşturmak insanoğlu için zorlayıcı olabiliyor. Motivasyon eğitmeni ve “İradenin Gücü- Enerjiyi Serbest Bırakmak ve Hedeflere Ulaşmak” kitabının yazarı Peter Gerst, “Sürekli olarak “şimdi veya sonra” ikilemi ile karşı karşıyayız” diye açıklıyor.

Bu noktada gerçek anlamda düzenli olarak karar vermemiz gerekiyor: Faydayı şimdi istiyor muyum veya daha sonra olsa olur mu? İlgili kararları verirken anlık faydayı değil büyük resmi görmekse en önemli kriter olmalı. Küçük mutluluklar yerine büyük mutluluklar lehine karar vermenin bizim için çok daha önemli. Bazı insanlar, bariz şeyler olmadan yapmayı erken yaşlardan itibaren öğrenirler. Bazılarımız içinse bu oldukça zordur ama öğrenilebilir.

Düşüncelerinizi büyük mutluluğa yönlendirin

Uzmanlar, düşüncelerinizi kısa vadeli ihtiyaçların tatmininden uzaklaştırıp büyük hedeflere yönlendirmek için büyük mutluluğu duygusal olarak kendi içinizde yaymayı öneriyor: Bunu zaten büyük mutluluğa ulaştığınızı hayal ederek yapabilirsiniz. Örneğin, spora başladınız ama sağlıksız ama lezzetli bir yiyeceğe karşı koyamıyorsunuz. Anlık olarak o yiyeceğin vereceği hazdan ziyade başladığınız bir işin yaratacağı tatmin duygusuna odaklandığınızda başarı da arkanızdan gelecektir.

Tek hedefli başarı ilkesini deneyin

Kararlar ormanında kaybolmaktan kaçınmak için tek hedefli başarı ilkesi uzmanlar tarafından öneriler diğer bir püf noktasıdır. Çünkü irade gücü bir kas gibi çalışır. Buna ne kadar çok ihtiyacınız olursa, içerdiği enerjiyi o kadar çok tüketirsiniz. Bu, belirli bir davranışı değiştirmeye karar veren herkesin, bunu yapmak için iradesinin yüzde 100’ünü kullanabileceği anlamına geliyor.

Ancak aynı anda dört hedefi başarmak için coşkuyla yola çıkanlar, enerjilerinin yüzde 100’ünü dağıtırlar. Çünkü her hedefe yalnızca enerjisinin yüzde 25’i ile ulaşılır. Bu da hedeflerin hiçbirine ulaşamama olasılığının arttığı anlamına gelir. Bu nedenle, tüm gücünüzü ve enerjinizi tek bir hedefe odaklamak daha iyidir. En önemlisi de ancak bir önceki hedef alışkanlık haline geldiğinde bir sonraki hedefe geçin.

Doğru zamanı bulun

Yeni başlangıçlar, yeni bir kararı gerçeğe dönüştürmek için klasik zamanlar olarak kabul edilir. Ancak buna takılı kalmak zorunda değilsiniz bu sonbaharda yeni bir alışkanlık kazanmak isteyebilirsiniz. Ama önemli olan sizin zamanınızdır. İyi bir çözüm için en iyi zaman, her daim tam olarak bir şeyleri değiştirmeye gerçekten hazır olduğunuz zamandır.

Herkes hayatının her anında yeni bir şeye başlama fırsatına sahiptir. Her an yeniden başlayabilirsiniz ve bunun doğru bir karar olmadığını anlarsanız, o zaman farklı bir karar verebilirsiniz. Her yeni başlangıç, her zaman açık ve iyi düşünülmüş bir karardan önce gelmelidir.

Niyet kontrolü yapılmalı

Yeni bir alışkanlık kazanmak için bazı konularda iyi bir yönetici olmak gerekiyor, tıpkı profesyonel iş hayatında olduğu gibi yeni atılacak bir adımdaki tüm süreçleri gözden geçiriyor gibi önce kendi projenizi iyice incelemeniz gerekiyor.  Kişisel durumunuzda bir kararın mantıklı olup olmadığına karar verebilmek için önceden aşağıdaki kontrol sorularını kendinize sorabilirsiniz;

  • Hedef gerçekten benim mi?
  • Yoksa bir başkasının beklentilerini karşılıyor muyum?
  • Dileğimin arkasında ne var?

40 kilo vermek istiyorsanız, bunu 40 kilo vermek için yapmazsınız. Bu daha sonra nasıl hissetmek istediğinizle ilgilidir. Bu nedenle şunu düşünmelisiniz. “Kararım gerçekten beni bu hedefe getiriyor mu, benim için faydalı mı? “Bazen işleri daha iyi hale getirmek için çevirebileceğiniz çok daha küçük ayar vidaları vardır.

Sorunu sürece entegre edin

Kendi projenizi detaylıca inceledikten sonra yani hedef akılda net ve gerçekçi bir şekilde formüle edildiğinden sonra kafanızda hala soru işaretleri belirebilir. Hayatın sürprizlerini biliriz ve bazı şeylerin yanlış gitme ihtimaline karşı hazırlıklı olmamız gerekir. Ama unutulmamalıdır ki, aksilikler ve engeller de hayatın bir parçası…

“Elbette başarısız olmama izin verebilirim! Ama bunun neden olduğunu düşünmeliyim. Orada öğrenme yeteneğim nerede, bu zor durumdan hangi değerli deneyimi çıkarabilir ve hedefime giden yoluma entegre edebilirim? İşte bu soruların cevabını kendinize verdiğinizde sorunu da kabullenmiş olursunuz. Spor programınızı atlarsanız veya cips torbasına karşı koyamazsanız dünyanın sonu gelmez ancak olabildiğince kurallara bağlı kalmak rutini oluştururken en önemli yardımcınız olacaktır.